didpublications logo
     
معماری وارطان هوانسیان

معماری وارطان هوانسیان
سهراب سروشیانی، ویکتور دانیل، بیژن شافعی
مجموعه معماری دوران تحول در ایران
چاپ اول 1387
با متن فارسی و انگلیسی
224 صفحه مصور، سیاه و سفید
قطع  225×295 میلیمتر- جلد سخت
شابک 2-00-5195-600-978
قیمت: 395.000 ریال

وارطان هوانسيان در شهر تبريز به دنيا آمد و تحصيلات ابتدايي و متوسطه خود را در آن شهر به پايان رساند و در همان جا مشغول به كار شد. سپس به تهران مهاجرت كرد و مدتي به تدريس در مدارس ارامنه پرداخت. وي در سال 1297 هجري شمسي جهت تحصيل هنر عازم پاريس شد و پس از 4 سال از رشتة معماري فارغ التحصيل گرديد. او به دنبال اخذ مدرك معماري خود به آموزش در رشتة شهرسازي نيز روي آورد و همزمان مشغول به كار در پاريس شد.
وارطان در سال 1314، پس از 17 سال اقامت در اروپا، به ايران بازگشت و در اولين اقدام در مسابقة «طرح بناي هنرستان دختران» شركت كرده و موفق به كسب مقام اول گرديد.
او در طي دوران فعاليت حرفه اي خود موفق به ساخت ده ها ساختمان با كاركردهاي مختلف، از كاخ سلطنتي گرفته تا مدرسه و ويلاي مسكوني شد و به موازات آن، به فعاليت هاي فرهنگي و اجتماعي نيز پرداخت. وي از اعضاي مؤثر تأسيس «انجمن ايرانيان مقيم فرانسه» در پاريس و «انجمن آرشيتكت هاي ايراني ديپلمه» در ايران بود و در طي فعاليت هاي حرفه اي خود موفق به چاپ چندين مقاله و انتشار دو نشريه در زمينة هنر و معماري نيز گرديده است.

گروه «معماری دوران تحول» از سال 1362 فعالیت خود را در زمینۀ پژوهش در معماری ایران آغاز کرد. این گروه متشکل از آقایان: سهراب سروشیانی (متولد 1339 ه.ش، کرمان)، ویکتور دانیل (متولد 1335 ه.ش، مشهد) و بیژن شافعی (متولد 1339 ه.ش، مهاباد) است. اعضای گروه هر سه هم دوره و فارغ التحصیل رشتۀ معماری دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران هستند؛ و فعالیت های متعددی در زمینۀ طراحی و اجرای پروژه های معماری و شهرسازی، ایجاد تشکل های معماری در ایران از جمله «جامعۀ مهندسان معمار ایران» و نیز برپایی سمینارها و گردهمایی های معماری داشته اند. ایشان همچنین با ارائۀ مقالات در نشریات، کتب و سمینارها جامعه معماری ایران را همراهی کرده اند.

 
© 2009, Did Publications. All rights reserved. Created: October 10, 2008 - Latest update: Wednesday, December 12, 2012
ARMANI Armani is replica watches uk the world famous fashion brand, in 1975 by the replica watches fashion designer Giorgio Armani (Giorgio Armani) was swiss replica watches founded in Milan, Italy. The Armani brand logo is made up of an eagle that looks right at right. Eagle symbolizes the uk replica watches brand's highest quality, excellence and skill, from which it is a permanent symbol. This Armani watch receipt under a single by 300 yuan! Is definitely the identity of the best choice!